(Intervju) Pogled strokovnjaka:
»Imeti moramo pogum reči, da ima islam v Koranu in Mohamedovem življenju elemente nasilja«
Foto: pixabay.com
Samir Khalil, eden največjih strokovnjakov za islam, v spodnjem besedilu spregovori o problematiki terorističnega islama v Evropi. Pravi, da »moramo imeti pogum reči, da ima islam v Koranu in Mohamedovem življenju elemente nasilja« in nadaljuje: »Če nadaljujemo z govorjenjem, da je ›islam religija miru‹, ustvarjamo zmedo in zavajamo«.
Evropski politični voditelji to pogosto ignorirajo, ko poskušajo »zmanjšati problem« s tem, da vztrajno govorijo, da je »islam religija miru« in da »v Koranu ni nobene vrstice, ki bi bila nasilna«.
»Številna pobijanja in napadi v Nemčiji in Franciji predstavljajo izziv za politično združevanje, vključevanje (integracijo), muslimanov v Evropi. Prav tako pa osvetljujejo ignoranco in nemoralnost evropske politike«, so nekatere misli jezuita Samirja Khalila, profesorja na Papeškem vzhodnem inštitutu v Rimu, in enega vodilnih svetovnih strokovnjakov za islam, ki jih je objavila vatikanska tiskovna agencija AsiaNews.
Večina napadov je povezanih z Islamsko državo
Od treh večjih napadov v Nemčiji (Würzburg, München, Ansbach) izgleda, da le eden ni povezan z islamskim svetom – tisti v Münchnu. Doslej policija ni našla nobene povezave med mladim iranskim Nemcem, ki je bil na psihološkem zdravljenju, in samooklicano Islamsko državo. Zato se zdi, da je šlo za napad iz norosti. V primeru napadov v Franciji (Rouen, Nica, Pariz) pa je povezava z Islamsko državo jasna. Za mlajšega moškega, ki je na vlaku v Würzburgu poškodoval 5 ljudi, je bila dokazana povezava z ISIS-om, kakor tudi za mlajšega moškega, ki se je razstrelil v Ansbachu.
»To, kar najbolj preseneča je, da so vsi bojevniki mladi; za vse njih se je vedelo, da niso fanatični ali posebno religiozni; da vsi prihajajo iz razmeroma mirnega okolja, brez posebnih težav; niso imeli posebnega usposabljanja; vsi so hodili v šolo«, je dejal p. Samir. Povsem drugače pa je bilo v Nici, kjer je napadalec natančno načrtoval svoj napad, kar je potrdil tudi njegov prijatelj.
Kaj ovira vključevanje muslimanov?
»Napadi v Nemčiji so šokirali vse. Ta država je sprejela več kot milijon migrantov in z njimi ravna razmeroma dobro: otroci hodijo v šolo, prejemajo štipendije, odrasli lahko hodijo v popoldansko šolo itd. Zdaj se kanclerko Angelo Merkel močno kritizira, da je beguncem preveč odprla meje. Mogoče se položaj spreminja« je dejal p. Samir. »Dokler jih je bilo nekaj tisoč, je združevanje in vključevanje (integracija) dobro delovalo. Sedaj ko je beguncev na stotine tisoč, se utegne zgoditi, da začne integracijski program popuščati«.
»Številni Nemci pravijo, da gre za krizo integracije in da je število priseljencev preveliko«, je nadaljeval jezuit in dodal, da še vedno trdi, da je Nemčija, v primerjavi s preostalo Evropo, zgledna pri poskusih integracije migrantov in da rešitev še naprej ostaja v njihovem vključevanju v skupnost in ne v zavračanju«.
Toda težava je v tem, da je »na žalost islam težko integrirati, ker ima kulturo, ki je v mnogih pogledih neposredno v nasprotju s trenutno zahodno kulturo: religiozno, socialno, glede vprašanj moško – ženskih odnosov, vprašanj prehrane … to je celosten sistem«, razlaga p. Samir.
Dejstvo, da gre za drugačno religijo, ni problem, temveč dejstvo, da je »islam religija, ki je povezana s političnim, socialnim, kulturnim, zgodovinskim sistemom, ki vpliva na vse: kako se oblačiti, kako se rokovati, na družbene odnose itd.«, na mnoge reči, ki otežujejo zbliževanje in izenačevanje (asimilacijo).
Velik boj/konflikt našega časa
»Severnoafričani, času ko so prišli v Evropo, so že bili nekoliko sekularizirani, ker jim je bil vsiljen življenjski stil francoskih kolonizatorjev (v primeru Tunizije in Alžirije), ali zato ker so bili Berberi (lokalna etnična skupina, ki se noče imenovati »Arabci«). Danes pa radikalni islamistični vplivi predlagajo drugačen svet v vseh njegovih pogledih, kar otežuje integracijo«, je pojasnil p. Samir.
Na kratko: če zavzamemo stališče islamistov, kot sta Muslimanska bratovščina, salafisti itd., potem integracije skorajda ne bo. Če pa bodo muslimani bolj odprti, če se strinjajo, da se lahko učijo od zahodne družbe, potem je integracija mogoča. Včasih so bile zahodne družbe vzor razvoja in emancipacije (enakopravnosti položaja), toda danes, po razumevanju mnogih muslimanskih družb, je treba zahod zavrniti. Zato se ustvarja »nov model islama ali islamizma«, ki je »fundamentalističen«. To je velik konflikt našega časa, je dejal jezuit.
Eksplozivna kombinacija neznanja in nemorale evropskih politikov
»Prav tako moramo imeti pogum reči, da ima islam v Koranu in Mohamedovem življenju elemente nasilja. Če še naprej govorimo, da je ›islam religija miru‹, ustvarjamo samo zmedo in zavajanje«, pravi. Evropski politični voditelji to pogosto ignorirajo, ko poskušajo »zmanjšati problem« z vztrajnim govorjenjem, da je »islam religija miru« in da »v Koranu ni nobene vrstice, ki bi bila nasilna«.
Zakaj to počnejo?
Odgovor p. Samirja je preprost: Da pridobijo glasove muslimanskih skupnosti. Tako je v Franciji vlada več let podarjala zemljo v brezplačen najem za mošeje in islamska središča za dobo 99 let. Na ta način se Francija napolnjuje z mošejami, ki jih financirajo države, ki podpirajo terorizem.
Profesor je zatrdil, da je med politiki prišlo do izgube moralnega čuta in da so pripravljeni narediti vse, da bi pridobili glasove. To pa je pomešano še z neznanjem: »Nihče ne bo rekel, da so v Koranu nasilne vrstice! Kombinacija neznanja in izgube moralnega čuta je eksplozivna,« je na koncu dejal p. Samir Khalil.
Prevedel in priredil: Matjaž Grčar
Vir: bitno.net