(Intervju) Pogled strokovnjaka:

 

»Imeti moramo pogum reči, da ima islam v Koranu in Mohamedovem življenju elemente nasilja«

 

Foto: pixabay.com

 

Samir Khalil, eden največjih strokovnjakov za islam, v spodnjem besedilu spregovori o problematiki terorističnega islama v Evropi. Pravi, da »moramo imeti pogum reči, da ima islam v Koranu in Mohamedovem življenju elemente nasilja« in nadaljuje: »Če nadaljujemo z govorjenjem, da je ›islam religija miru‹, ustvarjamo zmedo in zavajamo«.

Evropski politični voditelji to pogosto ignorirajo, ko poskušajo »zmanjšati problem« s tem, da vztrajno govorijo, da je »islam religija miru« in da »v Koranu ni nobene vrstice, ki bi bila nasilna«.

»Številna pobijanja in napadi v Nemčiji in Franciji predstavljajo izziv za politično združevanje, vključevanje (integracijo), muslimanov v Evropi. Prav tako pa osvetljujejo ignoranco in nemoralnost evropske politike«, so nekatere misli jezuita Samirja Khalila, profesorja na Papeškem vzhodnem inštitutu v Rimu, in enega vodilnih svetovnih strokovnjakov za islam, ki jih je objavila vatikanska tiskovna agencija AsiaNews.

 

Večina napadov je povezanih z Islamsko državo

 

Od treh večjih napadov v Nemčiji (Würzburg, München, Ansbach) izgleda, da le eden ni povezan z islamskim svetom – tisti v Münchnu. Doslej policija ni našla nobene povezave med mladim iranskim Nemcem, ki je bil na psihološkem zdravljenju, in samooklicano Islamsko državo. Zato se zdi, da je šlo za napad iz norosti. V primeru napadov v Franciji (Rouen, Nica, Pariz) pa je povezava z Islamsko državo jasna. Za mlajšega moškega, ki je na vlaku v Würzburgu poškodoval 5 ljudi, je bila dokazana povezava z ISIS-om, kakor tudi za mlajšega moškega, ki se je razstrelil v Ansbachu.

 

»To, kar najbolj preseneča je, da so vsi bojevniki mladi; za vse njih se je vedelo, da niso fanatični ali posebno religiozni; da vsi prihajajo iz razmeroma mirnega okolja, brez posebnih težav; niso imeli posebnega usposabljanja; vsi so hodili v šolo«, je dejal p. Samir. Povsem drugače pa je bilo v Nici, kjer je napadalec natančno načrtoval svoj napad, kar je potrdil tudi njegov prijatelj.

 

Kaj ovira vključevanje muslimanov?

 

»Napadi v Nemčiji so šokirali vse. Ta država je sprejela več kot milijon migrantov in z njimi ravna razmeroma dobro: otroci hodijo v šolo, prejemajo štipendije, odrasli lahko hodijo v popoldansko šolo itd. Zdaj se kanclerko Angelo Merkel močno kritizira, da je beguncem preveč odprla meje. Mogoče se položaj spreminja« je dejal p. Samir. »Dokler jih je bilo nekaj tisoč, je združevanje in vključevanje (integracija) dobro delovalo. Sedaj ko je beguncev na stotine tisoč, se utegne zgoditi, da začne integracijski program popuščati«.

 

»Številni Nemci pravijo, da gre za krizo integracije in da je število priseljencev preveliko«, je nadaljeval jezuit in dodal, da še vedno trdi, da je Nemčija, v primerjavi s preostalo Evropo, zgledna pri poskusih integracije migrantov in da rešitev še naprej ostaja v njihovem vključevanju v skupnost in ne v zavračanju«.

 

Toda težava je v tem, da je »na žalost islam težko integrirati, ker ima kulturo, ki je v mnogih pogledih neposredno v nasprotju s trenutno zahodno kulturo: religiozno, socialno, glede vprašanj moško – ženskih odnosov, vprašanj prehrane  … to je celosten sistem«, razlaga p. Samir.

 

Dejstvo, da gre za drugačno religijo, ni problem, temveč dejstvo, da je »islam religija, ki je povezana s političnim, socialnim, kulturnim, zgodovinskim sistemom, ki vpliva na vse: kako se oblačiti, kako se rokovati, na družbene odnose itd.«, na mnoge reči, ki otežujejo zbliževanje in izenačevanje (asimilacijo).

 

Velik boj/konflikt našega časa

 

»Severnoafričani, času ko so prišli v Evropo, so že bili nekoliko sekularizirani, ker jim je bil vsiljen življenjski stil francoskih kolonizatorjev (v primeru Tunizije in Alžirije), ali zato ker so bili Berberi (lokalna etnična skupina, ki se noče imenovati »Arabci«). Danes pa radikalni islamistični vplivi predlagajo drugačen svet v vseh njegovih pogledih, kar otežuje integracijo«, je pojasnil p. Samir.

 

Na kratko: če zavzamemo stališče islamistov, kot sta Muslimanska bratovščina, salafisti itd., potem integracije skorajda ne bo. Če pa bodo muslimani bolj odprti, če se strinjajo, da se lahko učijo od zahodne družbe, potem je integracija mogoča. Včasih so bile zahodne družbe vzor razvoja in emancipacije (enakopravnosti položaja), toda danes, po razumevanju mnogih muslimanskih družb, je treba zahod zavrniti. Zato se ustvarja »nov model islama ali islamizma«, ki je »fundamentalističen«. To je velik konflikt našega časa, je dejal jezuit.

 

Eksplozivna kombinacija neznanja in nemorale evropskih politikov

 

»Prav tako moramo imeti pogum reči, da ima islam v Koranu in Mohamedovem življenju elemente nasilja. Če še naprej govorimo, da je ›islam religija miru‹, ustvarjamo samo zmedo in zavajanje«, pravi. Evropski politični voditelji to pogosto ignorirajo, ko poskušajo »zmanjšati problem« z vztrajnim govorjenjem, da je »islam religija miru« in da »v Koranu ni nobene vrstice, ki bi bila nasilna«.

 

Zakaj to počnejo? 

 

Odgovor p. Samirja je preprost: Da pridobijo glasove muslimanskih skupnosti. Tako je v Franciji vlada več let podarjala zemljo v brezplačen najem za mošeje in islamska središča za dobo 99 let. Na ta način se Francija napolnjuje z mošejami, ki jih financirajo države, ki podpirajo terorizem.

 

Profesor je zatrdil, da je med politiki prišlo do izgube moralnega čuta in da so pripravljeni narediti vse, da bi pridobili glasove. To pa je pomešano še z neznanjem: »Nihče ne bo rekel, da so v Koranu nasilne vrstice! Kombinacija neznanja in izgube moralnega čuta je eksplozivna,« je na koncu dejal p. Samir Khalil.

 

Prevedel in priredil: Matjaž Grčar

 

Vir: bitno.net

Deli na družbenih omrežjih
© kerigma. Spletna trgovina Shopamine. Nastavitve piškotkovMoji podatki

Na spletni strani kerigma poleg obveznih piškotkov uporabljamo še analitične in oglaševalske piškotke ter piškotke družbenih omrežij.

V kolikor s tem soglašate, vas prosimo da kliknete na gumb "POTRJUJEM". Za natančen opis in nastavitev rabe posameznih piškotkov, kliknite na gumb NASTAVITVE PIŠKOTKOV.

×
Upravljanje s piškotki na spletnem mestu kerigma
Obvezni piškotki

so piškotki, ki so nujno potrebni za pravilno delovanje spletne strani in brez njih prenos sporočil v komunikacijskem omrežju ne bi bil mogoč. Ti piškotki so prav tako potrebni, da vam v podjetju lahko ponudimo storitve, ki so na voljo na naši spletni strani. Omogočajo prijavo v uporabniški profil, izbiro jezika, strinjanje s pogoji in identifikacijo uporabnikove seje. Za njihovo uporabo nismo dolžni pridobiti soglasja.

Analitični piškotki

Ti piškotki nam pomagajo razumeti, kako naši obiskovalci uporabljajo našo spletno stran. S pomočjo njih izboljšujemo uporabniško izkušnjo in ugotavljamo zahteve in trende uporabnikov. Te piškotke uporabljamo le, če ste s tem izrecno soglašali.

Oglaševalski piškotki

Vtičniki in orodja tretjih oseb, uporabljeni kot piškotki, omogočajo delovanje funkcionalnosti, pomagajo analizirati pogostost obiskovanja in način uporabe spletnih strani. Če se z uporabo teh posameznik ne strinja, se piškotki ne bodo namestili, lahko pa se zgodi, da zato nekatere zanimive funkcije posameznega spletnega mesta ne bodo na voljo. Te piškotke uporabljamo le, če ste s tem izrecno soglašali.

Piškotki družbenih omrežij

Omogočajo zagotavljanje vsebin za objavo v socialnih omrežjih in si zabeležijo vaše odločitve, da lahko zagotavljajo bolj osebno in izboljšano uporabniško izkušnjo. Te piškotke uporabljamo le, če ste ob uporabi spletnih strani prijavljeni v uporabniški račun Twitter, Facebook oziroma Google.

1. Splošno o piškotkih 1.1. Kaj so piškotki

Piškotki so male besedilne datoteke, ki jih večina sodobnih spletnih mest shrani v naprave uporabnikov, torej oseb, ki s svojimi napravami katerimi dostopajo določene spletne strani na internetu. Njihovo shranjevanje je pod popolnim nadzorom uporabnika, saj lahko v brskalniku, ki ga uporabnik uporablja, hranjenje piškotkov omeji ali onemogoči.

Tudi ob obisku spletne strani in njenih podstrani, ter ob izvajanju operacij na strani, se na vaš računalnik, telefon oziroma tablica, samodejno oziroma ob vašem izrecnem soglasju namestijo določeni piškotki, preko katerih se lahko beležijo različni podatki.

1.2. Kako delujejo in zakaj jih potrebujemo?

Vsakemu obiskovalcu oziroma nakupovalcu je ob začetku vsakokratne uporabe spletne trgovine dodeljen piškotek za identifikacijo in zagotavljanje sledljivosti (t.i. "cookie"). Strežniki, ki jih podjetju nudi podizvajalec, samodejno zbirajo podatke o tem kako obiskovalci, trgovci oziroma nakupovalci uporabljajo spletno trgovino ter te podatke shranjujejo v obliki dnevnika uporabe (t.i. »activity log«). Strežniki shranjujejo informacije o uporabi spletne trgovine, statistične podatke in IP številke. Podatke o uporabi spletne trgovine s strani nakupovalcev lahko podjetje uporablja za anonimne statistične obdelave, ki služijo izboljševanju uporabniške izkušnje in za trženje izdelkov in/ali storitev preko spletne trgovine.

Posredno in ob pridobitvi soglasja, lahko spletna trgovina na napravo obiskovalca oziroma nakupovalca shrani tudi piškotke zunanjih storitev (npr. Google Analytics) ki služijo zbiranju podatkov o obiskih spletnih mestih. Glede zunanjih storitev veljajo pravilniki in splošni pogoji o obdelovanju osebnih podatkov, ki so dostopni na spodnjih povezavah.

2. Dovoljenje za uporabo piškotkov

Če so vaše nastavitve v brskalniku s katerim obiskujete spletno mesto takšne, da sprejemajo piškotke, pomeni, da se z njihovo uporabo strinjate. V primeru, da ne želite uporabljati piškotkov na tem spletnih mest ali jih odstraniti, lahko postopek za to preberete spodaj. Toda odstranitev ali blokiranje piškotkov lahko rezultira v neoptimalnem delovanju tega spletnega mesta.

3. Obvezni in neobvezni piškotki ter vaše soglasje 3.1. Podjetje za uporabo obveznih piškotkov ni dolžno pridobiti vašega soglasja (obvezni piškotki):

Obvezni piškotki so piškotki, ki so nujno potrebni za pravilno delovanje spletne strani in brez njih prenos sporočil v komunikacijskem omrežju ne bi bil mogoč. Ti piškotki so prav tako potrebni, da vam v podjetju lahko ponudimo storitve, ki so na voljo na naši spletni strani. Omogočajo prijavo v uporabniški profil, izbiro jezika, strinjanje s pogoji in identifikacijo uporabnikove seje.

3.2. Piškotki, ki niso nujni z vidika normalnega delovanja spletne strani, in za katere smo dolžni pridobiti vaše soglasje (neobvezni piškotki):

Analitični piškotki

Ti piškotki nam pomagajo razumeti, kako naši obiskovalci uporabljajo našo spletno stran. S pomočjo njih izboljšujemo uporabniško izkušnjo in ugotavljamo zahteve in trende uporabnikov. Te piškotke uporabljamo le, če ste s tem izrecno soglašali.

Oglaševalski piškotki

Vtičniki in orodja tretjih oseb, uporabljeni kot piškotki, omogočajo delovanje funkcionalnosti, pomagajo analizirati pogostost obiskovanja in način uporabe spletnih strani. Če se z uporabo teh posameznik ne strinja, se piškotki ne bodo namestili, lahko pa se zgodi, da zato nekatere zanimive funkcije posameznega spletnega mesta ne bodo na voljo. Te piškotke uporabljamo le, če ste s tem izrecno soglašali.

Piškotki družbenih omrežij

Omogočajo zagotavljanje vsebin za objavo v socialnih omrežjih in si zabeležijo vaše odločitve, da lahko zagotavljajo bolj osebno in izboljšano uporabniško izkušnjo. Te piškotke uporabljamo le, če ste ob uporabi spletnih strani prijavljeni v uporabniški račun Twitter, Facebook oziroma Google.

5. Kako upravljati s piškotki?

S piškotki lahko upravljate s klikom na povezavo "Nastavitve piškotkov" v nogi spletne strani.

Nastavitve za piškotke pa lahko nadzirate in spreminjate tudi v svojem spletnem brskalniku.

V primeru, da želite izbrisati piškotke iz vaše naprave, vam svetujemo, da se držite opisanih postopkov, s tem pa si boste najverjetneje omejili funkcionalnost ne samo našega spletnega mesta, ampak tudi večino ostalih spletnih mest, saj je uporaba piškotkov stalnica velike večine sodobnih spletnih mest.